Reklamation

När du handlar på Loaded har du 36 månaders reklamationsrätt. Vi är stolta över att ha nöjda kunder - om du har skickat en artikel in för reklamation kommer du alltid att få ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I e-postmeddelandet får du information om den ytterligare processen i samband med behandlingen av din reklamation. Detta innebär att du antingen kan få föremålet reparerat, utbytt eller pengarna tillbaka eller sänkt pris, beroende på den specifika situationen. Detta kräver naturligtvis att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Loaded ersätter fraktkostnader när klagomålet är motiverat, men inte extrakostnader på grund av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder. Om klagomålet inte är motiverat betalar du själv för fraktkostnader.

Reklameringen måste göras inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet i föremålet. Om reklameringen lämnas inom två månader kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid, men reklamationen är dock begränsat till produktens naturliga hållbarhet. Skriv ut, fyll i och bifoga ett Reklamationsblankett i returpaketet.

    Som utgångspunkt bär du kostnaderna i samband med retur av varan, du kan välja att köpa en returetikett - eller välja en leveranslösning efter ditt val, om du själv är ansvarig för frakten, använd alltid följande adress för returpaketet: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige.

    Du är ansvarig för returvaran tills de är i Loaded's förvaring, och du är ansvarig för att returprodukten(erna) packas korrekt i enlighet med det valda företagets riktlinjer. Kom alltid ihåg att få ett kvitto när du returnerar ett paket!

    Gör följande när du vill reklamera:

    • Du måste inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet i föremålet, meddela kundservice att du vill lämna en reklamering, om reklameringen görs inom två månader kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.
    • Fyll i vårt Reklamationsblankett och lägg det tillsammans med de returnerade varorna
    • Klicka på https://return.shipmondo.com/schenker-loadedshop, skriv in dina uppgifter och godkänn så får du automatiskt en DB Schenker returetikett. Lämna returpaketet vid närmaste DB Schenker paketshop - eller välj en leveranslösning som du väljer och skicka returpaketet till: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige
    • När vi har fått returpaketet i vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande. I e-postmeddelandet får du information om den ytterligare processen i samband med behandlingen av din reklamation.

    Är ordern skadad - eller saknar något?

    • Ta 3-4 bilder av paketet med föremål som tydligt visar problemet
    • Spara paketet som ordern kom in och artiklarna tills vi hittar en lösning
    • Kontakta kundservice omedelbart och innan du returnerar varan

    Värt att veta:

    • Kontakta alltid kundservice och ange vad reklamationen handlar om, så detaljerat som möjligt och innan du returnerar artiklar
    • När du returnerar artiklar kan du inte använda returetiketten utan att samtidigt ha kontaktat kundtjänst och fått godkännande för användning av returetiketten
    • Kom ihåg att alltid skriva ut och fylla i ett reklamationsformulär som ska inkluderas i returpaketet när du returnerar artiklar
    • För returpaket är det tillämpligt att paketet max. väger 20 kg. och kan förpackas i ett paket som inte överskrider följande fysiska dimensioner:
      - Max längd: 150 cm.-
      Max omkrets + längd: 300 cm.
      Hur man beräknar returpaketets storlek:
      Paketets längsta sida mäts (detta kan mäta maximalt 150 cm). Omkretsen beräknas genom att mäta bredd och höjd, addera siffrorna tillsammans och multiplicera resultatet med 2. Dessa två resultat (längd och omkrets) läggs samman och kan mäta högst 300 cm.
    • Överstiger returpaketet 20 kg. eller om måtten är större än vad som nämnts måste fler returetiketter köpas (1 returetikett per 20 kg./300 cm.).

    Kontakta oss om du har några frågor?

    Email-ikon support@loadedshop.net
    Telefon-ikon 040-6088488 vardagar 10:00 - 16:00
    Kundeservice-ikon Kontakta oss - skriva meddelande